Social media posts voor Broodje Dunner

Opdrachtgever
Broodje Dunner
Datum
26 juni 2025

De opdracht

Broodje Dunner, opgericht door Bo de Wit, schrijft e-books met heerlijke gerechten om af te vallen waarbij je alsnog kan genieten van een wijntje en snacks. Bo viel zelf op een gezonde manier 20 kilo af en zette haar manier van afvallen om tot toffe e-books. Ondertussen heeft zij 200.000+ volgers en zijn haar e-books meer dan 50.000 keer gekocht.

Dagelijks krijgt zij honderden privé berichten op haar Instagram account met veelgestelde vragen. Het kost haar enorm veel tijd om keer op keer die terugkerende vragen te beantwoorden. Om haar een hoop tijd te besparen, haar volgers/klanten veel sneller te helpen met hun brandende vragen én om haar Instagram profiel te optimaliseren, heb ik haar geholpen. Drie vliegen in één klap dus!

Het oude VS het nieuwe profiel van Broodje Dunner

Ik heb drie gepinde posts ontworpen: Wie is Bo?, veelgestelde vragen en reviews. Zo kunnen haar volgers en (potentiële) klanten snel, overzichtelijk en professioneel meer te weten komen over Bo, de veelgestelde vragen en succesverhalen van andere Broodje Dunner klanten. Ook heb ik haar geholpen om haar profiel te optimaliseren waardoor haar profiel beter vindbaar is en het complete plaatje er overzichtelijker en professioneler uitziet.

Ook hulp nodig? Vraag offerte aan
social media posts broodje dunner afvallen

Wat is er aangepast en waarom?

  • (Onzichtbare) profiel instellingen: Er zijn meerdere trucjes om te zorgen dat je Instagram profiel sneller gevonden wordt als mensen naar bepaalde zoekwoorden uit jouw branche zoeken. Daarom heb ik Bo geholpen met het juist instellen van haar instellingen, zoals het aanpassen van haar profielnaam.
  • Biografie geoptimaliseerd: Haar oude biografie was al best prima, maar oogde nog wat rommelig doordat niet alle zinnen op één regel stonden. Dit hebben we eenvoudig opgelost door haar biografie te herschrijven en alle vier de zinnen netjes onder elkaar uit te lijnen.
  • Branded highlight covers: Haar oude covers hadden erg kleine titels waardoor het op mobiel niet prettig te lezen was. Daarom heb ik nieuwe covers gemaakt met haar nieuwe lettertype en kleur roze. Ook heb ik gekozen voor hele korte titels in de covers of een icoon zodat het duidelijk leesbaar is op mobiel.
  • Branded gepinde posts: Nieuwe volgers / klanten zijn naar drie dingen benieuwd als ze op haar profiel komen: Wie is het meesterbrein achter Broodje Dunner? Wat zijn succesverhalen en reviews van anderen? Wat zijn de veelgestelde vragen met antwoorden? Die zijn nu eenvoudig te vinden en uiteraard ontworpen in haar branding.
Ook een Instagram redesign nodig?

Net zoals Broodje Dunner een knaller van een binnenkomer hebben op je Instagram profiel?

Neem gerust vrijblijvend contact op zodat ik je kan vertellen wat de mogelijkheden zijn. Naast het ontwerpen van social media posts en templates, denk ik ook graag mee hoe je strategisch je social media profielen kan optimaliseren. Zo haal jij voortaan veel meer uit je zakelijke social media. Op naar een betere uitstraling en meer succes, zoals Broodje Dunner.

Contactformulier digitaal design

Ook hulp nodig bij social media templates of digitaal design? Ik vertel graag meer over de mogelijkheden. Een vrijblijvende videocall, afspraak of telefoontje is zo gepland. Neem contact op en laten we kletsen! Vaak krijg je binnen 2 uur een reactie en anders binnen maximaal 24 uur.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.