Social media trainingsdagen voor L’ANZA en KIS

Opdrachtgever
L'ANZA en KIS (Ministry of Beauty)
Datum
17 april 2024

De opdracht

Ministry of beauty organiseert regelmatig training- en inspiratiedagen voor haar klanten. Op 15 april en 23 april 2024 organiseerden zij twee social media trainingsdagen voor hun L’ANZA en KIS klanten. Aan mij de opdracht om hun klanten in één dag zoveel mogelijk te leren over social media en hoe zij onder andere de haarproducten van L’ANZA en KIS het beste kunnen verkopen via social media. Ik heb al eerder een social media training gegeven aan 60 van hun Absolution klanten. Die training duurde 1,5 uur. Deze twee trainingsdagen duurden van 10:00 tot 16:30 uur. Er was dus genoeg tijd om echt de diepte in te gaan en praktijkopdrachten te doen.

Wat leerden ze tijdens de social media trainingsdagen?

Doordat we de hele dag de tijd hadden, kon ik goed de diepte in gaan. Er deden 20 deelnemers mee per dag en het niveau varieerde van beginners tot semi-gevorderden. Ruim vooraf vulden alle deelnemers een formulier in zodat ik een goed beeld had van het social media niveau / de kennis van de deelnemers. Er is niks zo jammer als het volgen van een training die ver onder of boven je niveau ligt. Toch blijft het lastig om precies een training te maken die op iedereens niveau aansluit. Daarom koos ik voor een training waarbij het qua niveau wel hoog lag, maar veel ondersteunt werd met visuele voorbeelden. Ik legde alles stapje voor stapje uit en tussendoor was er de ruimte om vragen te stellen.

We hebben ingezoomd op de volgende onderwerpen:

  • Hoe werkt het algoritme?
  • Je profiel(instellingen) optimaliseren
  • De 6 hoofddoelen om iets te posten als bedrijf
  • Help, wat moet ik posten?
  • De checklist om een goede caption te schrijven
  • De checklist voor een post
  • De checklist voor een story
  • De checklist voor een reel
  • De 15 social media do’s en don’ts
  • Zelf professionele foto’s maken met je mobiel
  • Je branding professioneel doorvoeren op social media

We begonnen de dag met een nulmeeting opdracht en sloten de dag af met dezelfde opdracht. Zo konden de deelnemers de geleerde theorie van de hele dag meteen toepassen in de praktijk. Tussendoor deden we ook een opdracht waarbij de deelnemers direct een strategische contentkalender konden opstellen met 18 post ideeën voor de komende tijd. Deze posts waren gekoppeld aan de 6 hoofddoelen zodat er strategisch over nagedacht werd.

Ook een social media training volgen

Veel positieve reacties én certificaten

Aan het einde van de trainingsdag vulden de deelnemers een feedbackformulier in. Hier kwamen alleen maar positieve reacties uit. Dat doet mij erg goed, want als je een dag lang een training volgt, wil je uiteraard ook dat het een leerzame en leuke dag is. De deelnemers kregen namens L’ANZA en KIS een officieel certificaat. Hoe leuk?!

Wij willen ook een social media training volgen
groepsfoto l'anza en kis social media training
De Kapperij - social media training L'ANZA

We hebben een leuke, leerzame social media trainingsdag gehad van Yara! Dit gaat ons zeker helpen onze eigen social media kanalen te verbeteren!

– De Kapperij in Beerzerveld
review kis design studio knallr

Alles werd super goed uitgelegd. We hebben veel behandeld in een korte tijd en fijn dat we ook meteen de theorie gingen toepassen in praktische opdrachten. Goed om te zien dat er zoveel mogelijk is met social media.

– KIS klant

Dank je wel aan Yara voor de leerzame opleiding! Alles was boeiend en fijn om te zien dat social media eigenlijk heel simpel is en kan zijn!

– L’ANZA klant

Contactformulier social media trainingen

Wil jij ook een (incompany) social media training volgen of boeken voor jouw team? Ik bespreek graag vrijblijvend de mogelijkheden. Vul het formulier hieronder in en ik neem binnen 24 uur contact met je op!

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.